دستور پخت و طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده غذای سنتی هرمزگان

جمعه 29 تير 1397
10:18
لیلا تهامی

ماهی شیر سرخ شده,کالری ماهی شیر سرخ شده,كالري ماهي شير سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

در ادامه با دستور پخت ماهی شیر سرخ شده یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان و از غذاهای ایرانی خوشمزه در خدمت شما خواهیم بود .

مواد لازم برای تهیه ماهی شیر سرخ شده :

(( ماهی شیر یا حلوا ۱ عدد ))

(( پیاز ۱ عدد ))

(( سیر ۵ حبه ))

(( پودر کاری ۱ قاشق چایخوری ))

(( فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری ))

(( پودر زیره ۱ قاشق چایخوری ))

(( گوجه‌فرنگی ۱ عدد ))

(( جعفری ۱ قاشق سوپخوری ))

(( نمک و زردچوبه به اندازه لازم ))


[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت بزباش خوشمزه شهر همدان

جمعه 29 تير 1397
9:07
لیلا تهامی

طرز تهیه آبگوشت بزباش :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پس از اینکه گوشت را تکه‌تکه کردید بخوبی شستشو میدهید . حالا باید گوشت‌های خرد شده را همراه با پیاز خرد شده، لوبیا و اضافه نمودن ۵ الی ۶ لیوان آب سرد، در یک قابلمه مناسب غذا را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید . تا هنگامی که گوشت پخته شود سبزی آشی را خرد نموده و در روغن سرخ میکنید توجه داشته باشید برای سرخ کردن باید سبزی ها کاملا خشک شده باشند . پس از اینکه گوشت‌ها پخته شد ، سبزی ها را همراه با لیمو عمانی به غذا اضافه میکنید نکته (برای جلوگیری از تلخ شدن آبگوشت باید هسته های لیمو عمانی را جدا کنید) و سپس حرارت را کم کرده و پس از چند جوش، سیب زمینی‌ها را شسته و پس از اینکه پوست آنها را جدا کردید همراه کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آبگوشت بزباش اضافه میکنید

[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دستور پخت و طرز تهیه پتله پلو همدان غذای محلی

جمعه 29 تير 1397
8:43
لیلا تهامی

طرز تهیه پتله پلو همدان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما برنج و رشته را بعد از اینکه پخته شد آبکش میکنید و در مرحله بعدی همراه با پتله ای که از قبل آماده نموده اید و گوشت چرخ کرده و پیاز مخلوط میکنید حالا غذای خود را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهید تا دم بکشد. امیدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

پتله پلو


[ بازدید : 190 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دستور پخت و طرز تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ غذای محلی همدان

جمعه 29 تير 1397
8:28
لیلا تهامی

مواد لازم برای تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ :

^^^بادمجان شش عدد^^^

^^^مرغ یا جوجه ۸۰۰ گرمی یک عدد^^^

^^^غوره دو خوشه^^^

^^^گوجه فرنگی پنج عدد^^^

^^^پیاز متوسط یکی نمک و ادویه^^^

طرز تهيه چغرتمه مرغ غذای محلی مردم گیلان

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ و غوره :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پوست بادمجان‌ها را بکنید( توجه داشته باشید بادمجان ها هر چه رنگش تیره تر باد و سربرگ آن بلندتر باشد شیرین تر است ) و بوصرت طولی برش دهید در تابه ای مناسب روغن ریخته و آنها را سرخ نمایید . حالا نوبت تفت دادن پیاز میباشد . در یک ظرف جداگانه مرغ را همراه با گوجه فرنگی های خرد شده و ادویه (زردچوبه و کمی نمک) ریخته حالا پیاز و مقداری آب اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بپزد. پس از آماده شدن مرغ بادمجان‌ها و غوره را به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم حرارت اجاق را کم کرده و اجازه دهید غذا ۱۵ دقیقه بپزد تا کاملا جاافتاده شود .
[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عکس و طرز تهیه کباب سرداشی همدان غذای مخصوص

جمعه 29 تير 1397
0:17
لیلا تهامی

طرز تهیه کباب سرداشی همدان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی گوشت را چرخ کرده و بعد از آن سایر مواد را ( فلفل دلمه و پیاز و سیب زمینی ) چرخ میکنیم حالا تمامی این مواد را با هم مخلوط نموده و بخوبی ورز میدهیم تا کاملا یکدست شوند . تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم و مقداری روغن به آن اضافه میکنیم حالا مایه کباب سرداشی را درون تابه ریخته و گوجه سیب زمینی ورقه شده را روی آن میچینیم و اجازه میدهیم تا غذا کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . در گذشته این غذا را درون تنور نان سنگکی ها میپختند و از آنجا اسم سرداشی برای این غذا انتخاب شد . این غذا را در فر هم با دمای ۱۴۰ درجه برای مدت زمان ۱/۵ ساعت میتوانید آماده کنید .


[ بازدید : 176 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه دسر یخ در بهشت سنتی و ساده و خانگی

چهارشنبه 27 تير 1397
22:11
لیلا تهامی

۴ پیمانه آب سرد را آماده کرده و نشاسته را در آن حل میکنیم در مرحله بعدی شیر را با آرد برنج مخلوط نموده حالا هر دوی آنها را از صافی رد میکنیم و بعد از انجام این کار با هم مخلوط میکنیم . این مواد را درون یک ظرف لعابدار ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهیم در طول مدت زمانی که بر روی اجاق قرار دارد مواد را هم میزنیم تا به درجه جوش برسد و به غلظت مناسب برای تهیه یخ در بهشت برسد . حالا در این مرحله شکر را همراه با گلاب اضافه میکنیم . حرارت را کم میکنیم و دوباره هم میزنیم تا ته نگیرد زمانی که مایه سفت شد در حدی که اثر قاشق بر روی آن بماند اجاق را خاموش میکنیم درون یک قالب مناسب ریخته و اجازه میدهیم تا کاملا سرد شود . حالا یخ در بهشت را در ابعاد دلخواه بریده و برای تریین بر روی آن مقداری پسته میپاشیم .

طرز تهیه یخ در بهشت


[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه شیره هندوانه و خواص و فواید مصرف آن

سه شنبه 26 تير 1397
22:18
لیلا تهامی

طرز تهیه شیره هندوانه

شیره هندوانه را در زمان های مردم سیستان و بلوچستان تهیه میکرده اند بخاطر کاشت زیاد و فراوانی محصول برای جلوگیری از اسراف هندوانه شیره این میوه را میگرفته اند . به این صورت که تخمه های هنداونه را جدا نموده و آب آنرا گرفته و از یک صافی مناسب رد کرده و بر روی حرارت گذاشته تا درصد زیادی از آب میوه بخار شود هنگامی که آب هندوانه غلیظ شود شیره شما آماده مصرف شده است . برای مصرف شیره هندوانه باید آن را با روغن حیوانی سرخ کنید و بعد از این کار آن را میل کنید البته با کره هم قابل استفاده میباشد . این شیره باعث تشنگی می‌شود به دلیل طبع گرم . خواص طبی شیره هندوانه ضد عفونت بودن آن است .

شیره هندوانه


[ بازدید : 264 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دستور پخت و طرز تهیه استانبولی پلو با مرغ مجلسی

سه شنبه 26 تير 1397
22:07
لیلا تهامی

طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت مرغ :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع شما در ابتدای آشپری برنج را با میزان آبی که لازم دارد تقریبا ۳ پیمانه با رب، نمک، سیب زمینی ریز شده به اندازه حبه قند و روغن روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهبد زمانی که آب درون قابلمه به نقطه جوش رسید و بخار شد یک قالب نچسب مناسب را انتخاب کرده و داخل آنرا چرب کنید برنج را حالا درون قالب بریزید و روی قالب خود را با یک فویل مناسب بپوشانید و درون فر قرار دهید حرارت فر باید متوسط باشد و استانبولی پلو را یرای مدت زمان نیم ساعت درون فر قرار میدهید تا برنج دم بکشد . با کم و زیاد کردن زمان پخت میتوانید رنگ ته دیگ پلو را تیره و یا روشن تر کنید. غذای شما آماده سرو میباشدو با سبزیجات میتوان آنرا تزیین کرد .

استانبولی پلو با مرغ


[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی با ماست همراه تزیین

دوشنبه 25 تير 1397
22:41
لیلا تهامی

طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما چهار قاشق غذاخوری از ماست پرچرب یا چکیده خود را همراه با یک قاشق غذاخوری بادمجان کبابی کوبیده شده در یک کاسه مناسب ریخته و پس از آن این دو را بخوبی با هم مخلوط می‌کنیم . حالا به ماست یک چهارم قاشق چای خوری پودر موسیر و کمی نمک اضافه کرده، کاملاً هم می‌زنیم تا بورانی بادمجان کبابی ما کاملا یکدست شود حالا بورانی شما آماده سرو میباشد .

بورانی بادمجان کبابی


[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آموزش پخت و طرز تهیه تاک پلو شاهرودی با مرغ

يکشنبه 24 تير 1397
23:07
لیلا تهامی

طرز تهیه تاک پلو شاهرودی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما مرغ‌ ها را پس از آنکه بخوبی شسنید در ابعاد کوچک خرد کنید پس از انجام این کار پیازها را خرد کنید و روی مرغ بریزید حالا نوبت اضافه نمودن پودر لیمو عمانی و پودر خردل و سویا سس و نمک و زعفران به مرغ میباشد حالا مواد خود را برای حداقل ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ شما مزه دار بشه . اکنون نوبت آن شده است که برگ موها رو بشویید و خرد کنید و درون یک قابلمه و با حرارت ملایم برای چند دقیقه بپزید و بعد از آن برگ موها را آبکش کنید . حالا برنج را به روش کته یا آبکش میتوانید آماده نمایید , بعد از انجام این کار برگ موهای پخته را با پلو مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پلو دم بکشه . تا زمانی که پلو آماده بشه در یک قابلمه روغن ریخته و بعد از داغ شدن روغن مرغ‌ها را درون قابلمه ریخته و مشغول سرخ کردن مرغ ها شوید کمی زردچوبه و ادویه هم به مرغ ها بزنید و اجازه دهید تا با کمی آب خوب بپزه و بعد از آماده شدن میتوانید همراه با پلویی که آماده شده سرو کنید.

تاک پلو شاهرودی


[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]