طرز تهیه کیک بادام زمینی شکلاتی با فر برقی عصرانه ساده و سریع

شنبه 1 بهمن 1401
22:50
لیلا تهامی

طرز تهیه کیک بادام زمینی

کیک بادام زمینی به خانه برمیگردیم طرز تهیه کیک با کره بادام زمینی کیک بادام زمینی شف طیبه کیک بادام زمینی بدون فر طرز تهیه کیک بادام زمینی و موز کیک بادام فرانسوی کیک بادام زمینی با گاناش شکلات کیک بادام و شکلات

طرز تهیه کیک بادام زمینی با شکلات و شیر ،یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و خوش بافت برای صبحانه و عصرانه. با تهیه انواع کیک خانگی می توانید تغذیه مناسب برای کودکان خود مهیا کنید و از خوردن آن لذت ببرید. مواد را با لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

کیک کره بادام زمینی
تخم مرغ ۲ عدد درشت
آرد ۱ و یک دوم لیوان
شکر نصف لیوان
شیر سه چهارم لیوان
روغن یک چهارم لیوان
کره بادام زمینی ۳ قاشق غذاخوری سر پر
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
شکلات چیپسی یک چهارم لیوان
وانیل ۱۵ قطره

طرز تهیه کیک بادام زمینی

مرحله اول

ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن را برای سه مرحله الک کنید آرد را کنار قرار دهید، سپس فر گاز یا فر برقی را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود.

مرحله دوم

تخم مرغ را شکسته و آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود، بعد از انجام این کار وانیل و شکر را اضافه کنید، مواد را برای هشت دقیقه و با دور تند همزن مخلوط کنید تا کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله سوم

حالا روغن را اضافه کنید و برای ده ثانیه با دور کند همزن مایه کیک را مخلوط کنید، بعد از آن نوبت به کره بادام زمینی می رسد، کره را هم برای ده ثانیه هم بزنید تا مایه مخلوط و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا نوبت به اضافه کردن شیر می رسد مدت زمان هم زدن شیر هم ۱۰ ثانیه می باشد. آرد و بکینگ پودر را طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید، هر بار که اضافه کردید برای ۱۰ ثانیه با دور کند مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در مرحله آخر شکلات چیپسی را به مواد اضافه کرده و بسیار آرام با لیسک مایه را مخلوط کنید. قالب مورد نیاز خود را آماده کنید و پس از اینکه آن را با روغن جدا کننده چرب کردید مایه را درون قالب بریزید.

مرحله ششم

قالب را برای مدت زمان ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بگذارید دما همان ۱۷۰ درجه سانتیگراد باشد. این دما برای فر گازی مناسب می‌باشد. اگر میخواهید کیک را درون فر برقی آماده کنید باید دما را تا ۲۰ درجه کمتر نمایید.

منبع : الهام معصومی


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]