طرز تهیه کوکو ماهی

شنبه 24 اسفند 1398
21:27
لیلا تهامی

طرز تهیه کوکو ماهی

شما باید برای تهیه یک کوکوی خوشمزه ابتدا تن ماهی را درون آب جوش قرار داده و اجازه دهید تا کنسرو تن ماهی برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون آب بجوشد سپس از درون آب جوش خارج نموده و اجازه دهید تا خنک شود پس از انجام این کار روغن تن ماهی را جدا کنید و فیله های ماهی را خارج نموده و بوسیله گوشتکوب له نمایید . سیب زمینی ها را بصورت آب پز آماده کنید ، پس از پخته شدن و سرد شدن پوست سیب زمینی را گرفته و آنها را رنده کنید .

در مرحله بعد سیب زمینی های رنده شده را همراه با تن ماهی مخلوط کرده سپس فلفل دلمه ای و پیازچه و سیر و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید با دست با هم ترکیب کنید تا حسابی ادویه بخورد سیب زمینی و تن ماهی برود .

در مرحله بعد تخم مرغ را اضافه کنید تا مایه کوکو خانگی شما آماده شود ، برای ۲۰ دقیقه مواد را استراحت دهید تا جا افتاده شود سپس تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد از مایه کوکو برداشته با دست حالت دهید درون تابه ریخته و تفت دهید دو طرف کوکو رژیمی را سرخ کنید .


[ بازدید : 172 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

دوشنبه 19 اسفند 1398
22:23
لیلا تهامی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید سپس پیاز و سیر و فلفل را خرد نموده مقداری روغن زیتون اضافه کنید زمانی که داغ شد مواد خرد شده را درون تابه ریخته و تفت دهید ، کمی که رنگ مواد تغییر کرد گوجه فرنگی را اضافه نمایید سپس کمی زردچوبه بریزید کمی مواد را با هم مخلوط کنید کمی که جا افتاده شد ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک درون تابه بریزید شعله اجاق گاز را کم کرده . کمی آب و فلفل قرمز و سیاه و نمک به سس اضافه کنید و صبر کنید تا آماده شود .

میتوانید برای این کار قبل از تفت دادن تمام مواد را درون مخلوط کن به حالت پوره درآورید ، پس از آماده شدن سس کمی خامه به آن اضافه کنید در حدود ۱ قاشق غذاخوری پس از آن پاستای گوش ماهی را درون ظرف ریخته و صبر کنید تا خوراک خوشمزه شما آماده شود ، حالا با افزودن مقداری سبزی جعفری و پنیر پارمسان سوپ رژیمی خود را تزیین نمایید .


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه لازانیا اسفناج

جمعه 16 اسفند 1398
18:44
لیلا تهامی

طرز تهیه لازانیا اسفناج

در ابتدای آشپزی پیاز را بصورت نگینی خرد کرده سپس تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید هنگامی که رنگ پیاز ها بصورت طلایی درآمد سیر را اضافه نموده و برای ۱ دقیقه با هم تفت میدهیم . در مرحله بعدی اسفناج را اضافه نموده و در حدی که آب آن کشیده شود تفت میدهیم پس از آن نوبت افزودن قارچ های خرد شده میباشد حالا نمک و فلفل و آویشن را درون تابه ریخته و با هم مخلوط میکنیم .

برای آماده سازی سس تابه نسبتا بزرگی را روی اجاق گذاشته و کره را درون آن ریخته و آب کنید به کره آب شده آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و تغییر رنگ دهد ‌. در یک کاسه کوچک خامه و شیر را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود حالا مخلوط را درون تابه ریخته و به آرد اضافه کنید بصورت آرام آرام و مدام آنها را هم بزنید در همان حال نمک و فلفل را هم اضافه کرده تا سس به غلظت دلخواه شما برسد.

قابلمه را همراه با مقداری آب بر روی اجاق گذاشته زمانی که آب شروع بجوشیدن کرد مقداری روغن اضافه کنید سپس ورقه های لازانیا را برای اینکه نرم شوند درون آب جوش قرار دهید و پس از انجام این کار آبکش نمایید . در کف ظرف ورقه لازانیا قرار داده سپس با مواد اسفناج و پنیز پیتزا روی آنرا پر کنید به همین ترتیب ۳ الی ۴ برگه را روی هم پر کنید ، فر را ازقبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم نموده و ظرف را برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کاملا جا افتاده و طلایی رنگ شود .


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

سه شنبه 13 اسفند 1398
21:21
لیلا تهامی

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

پس از اینکه مرغ را تمیز و خرد نمودید ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده روغن را اضافه کرده هنگامی که روغن داغ شد سیر له شده را درون تابه ریخته برای ۱ دقیقه تفت دهید پس از آن فلفل سیاه و نعنا خشک را اضافه کنید کمی مواد را با هم تفت دهید سپس پودر پاپریکا را اضافه نمایید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید برای ۱ دقیقه تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود .

حالا درون یک کاسه بزرگ تکه های مرغ را همراه با سسی که آماده نموده اید مخلوط نموده کمی هم نمک و آب لیموی تازه به سس اضافه نمایید هم بزنید تا سس بخوبی بخورد مرغ برود ، حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای یک شب درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد تکه های مرغ را سیخ گرفته و بر روی ذغال قرار دهید و جوجه کباب خانگی خوشمزه و ترد خود را مهیا کنید . اگر امکان استفاده از ذغال را ندارید میتوانید جوجه کباب را درون تابه سرخ کنید .


[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه خوراک نخود

دوشنبه 12 اسفند 1398
21:56
لیلا تهامی

طرز تهیه خوراک نخود

برای گرفتن نفخ نخود آن را حدوداً از ۵ الی ۶ ساعت قبل از آشپزی باید بخیسانید بهتر است در طول این مدت آب را در دو مرحله عوض نمایید ، پس از انجام این کار نخود را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه همراه با مقداری آب بجوشانید ، سپس آب ظرف را خالی کنید . برای گرفتن تلخی بادمجان ها پس از اینکه پوست آن را جدا نمودید خرد کرده درون آبکش ریخته و بر روی آن ها نمک بپاشید برای ۱۵ دقیقه کنار گذاشته سپس شسته و آن ها را خشک نمایید

حالا درون یک کاسه پیازچه و سیب زمینی و فلفل را خرد کنید ، گوجه فرنگی را نیز رنده نموده و سایر مواد را نیز اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید ، نمک خوراک رژیمی را اندازه کرده و بعد از آن آب را در حدی که روی مواد را بپوشاند بریزید . در مرحله بعد فر را از قبل پیش گرم کنید ، درجه فر را بر روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار داده ظرف را برای مدت زمان ۱:۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا خوراک خوشمزه کاملا پخته و جا افتاده شود .


[ بازدید : 149 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه مرغ پرتقالی

يکشنبه 11 اسفند 1398
23:43
لیلا تهامی

طرز تهیه مرغ پرتقالی

پس از اینکه شما مرغ ها را تمیز نمودید در ابعاد دلخواه برش زده سپس تابه را روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و بعد از آن کره اضافه کنید حرارت را در حالت ملایم قرار دهید وقتی که روغن داغ شد تکه های مرغ را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به خوراک مرغ اضافه میکنیم و تا زمانی که مرغ ها برشته شوند و رنگ آن ها تغییر کند سرخ میکنیم .

در مرحله بعد آب پرتقال و نمک را به خورشت مرغ اضافه نموده حالا حرارت را کمی بیشتر کنید تا به نقطه جوش برسد ، هنگامی که این خورشت ساده چند قل زد حرارت را کم کرده و صبر میکنیم تا تکه های مرغ به آرام آرام پخته شوند ، در ۳۰ دقیقه پایانی پخت الباقی زعفران را که در اختیار داریم اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا مرغ و سس حسابی پخته و جا افتاده و غلیظ شود . برای طبخ این غذا و داشتن طعمی عالی و بینظیر بهتر است آب پرتقال طبیعی و ترش باشد . حالا میتوانید خورشت خوشمزه و خانگی خود را در کنار یک برنج ایرانی خوش عطر و بو سرو نمایید و از مصرف آن در کنار خانواده لذت ببرید .


[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه پیتزا تابه ای

يکشنبه 11 اسفند 1398
23:41
لیلا تهامی

طرز تهیه پیتزا تابه ای

برای آماده سازی یک پیتزا خانگی خوشمزه و خوش طعم ماست را درون کاسه ریخته سپس مخمر را اضافه کنید بعد از آن نمک و روغن و تخم مرغ را درون کاسه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید زمانی که مایه یکدست شد آرد را بتدریج به آن اضافه نمایید تا که یک خمیر لطیف و نرمی داشته باشید ، حالا خمیر را کنار قرار دهید تا عمل بیاید .

در مرحله بعد ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید سپس کف آنرا با روغن چرب کنید و خمیر را در کف تابه قرار دهید ، بر روی خمیر سسی را که از قبل آماده کرده اید بریزید حالا روی آن سوسیس و قارچ و زیتون ، فلفل دلمه ای و ذرت را ریخته در آخر کار پنیر پیتزا را اضافه کنید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم کاملا پخته شود . برای اینکه پیتزای خوشمزه ای داشته باشید میتوانید مواد روی پیتزا را قبل از اضافه نمودن یک مرحله بصورت جداگانه بپزید . هنگامی که لبه های خمیر برشته و کف آن طلایی رنگ شد خوراک خانگی شما آماده برای سرو شده است .


[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه خورشت قارچ

جمعه 9 اسفند 1398
23:52
لیلا تهامی

طرز تهیه خورشت قارچ

در ادامه میتوانید آموزش تهیه خورشت رژیمی خوشمزه را مشاهده نمایید ، پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و همراه با مقداری روغن درون تابه ریخته و تفت دهید، زمانی که پیاز ها سبک و شیشه ای شدند گوشت را اضافه کنید سپس فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و برای دومین مرحله تفت دهید اندکی آب اضافه کنید و صبر کنید تا بپزد . در این فاصله زمانی آلو ها را بخیسانید .

قارچ ها را شسته و ضدعفونی کنید بر روی پارچه قرار دهید تا خشک شوند ، سپس درون تابه ریخته کمی روغن اضافه کرده و تفت دهید حرارت کن باشد تا از سوختن قارچ ها جلوگیری شود ، در اواخر پخت آب لیمو را اضافه کنید حرارت را کمی بیشتر کنید و قارچ ها را مرتب هم بزنید وقتی پخت اجاق گاز را خاموش کنید . با این روغن قارچ آب نخواهد انداخت و کوچک نمی‌شوند .

در مرحله بعد ، زمانی که گوشت در اواخر پخت بود قارچ و آلو را به آن اضافه نمایید ، حالا میتوانید رب انار را نسبت به ذایقه و رژیم غذایی خود کم و زیاد کنید ، در آخر غوره را به این خوراک عالی اضافه کنید و درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم و کم خورشت خوشمزه و جا افتاده شود .


[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه پیراشکی خانگی

پنجشنبه 8 اسفند 1398
23:18
لیلا تهامی

طرز تهیه پیراشکی خانگی

برای تهیه و آماده سازی این میان وعده پرطرفدار روسی اول شکر را همراه با مایه خمیر مخلوط کنید سپس نیمی از آب ولرم را که آماده نموده اید اضافه کنید حالا این مایه خمیر را کنار قرار دهید تا عمل بیاید پس از انجام مراحل ذکر شده و زمانی که مایه عمل آمد آب و نمک آرد و روغن را با هم ترکیب کرده میزان اضافه کردن آرد در حدی باشد که یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید ، حالا بر روی ظرف خمیر یک سلفون کشیده و روی آنرا کاملا بپوشانید ، برای ۱ ساعت استراحت میدهیم تا خمیر مورد نظر عمل بیاید .

در مرحله بعد ، مواد میانی را برای پیراشکی خوشمزه آماده میکنیم برای تهیه این مواد ۳ عدد فیله مرغ ، ۱ عدد سیب زمینی و ۵ ورق کالباس را با هم رنده کرده سپس ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید تا تقریبا به حالت خمیری درآید ، وقتی که خمیر آماده شد ، چونه بگیرید با وردنه پهن کنید سپس از مایه برداشته درون خمیر ها ریخته و آنرا بپوشانید از تخم مرغ و زعفران بعنوان رومال استفاده کنید ، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل گرم کنید و پیراشکی خانگی را برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کاملا مغز پخت شود .


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طرز تهیه ته چین بادمجان

پنجشنبه 8 اسفند 1398
0:01
لیلا تهامی

طرز تهیه ته چین بادمجان

برای تهیه این ته چین خوشمزه و خوش طعم ابتدا برنج را خیسانده و بصورت آبکش آماده نمایید ولی قبل از اینکه کاملا پخته شود باید اجاق گاز را خاموش کنید ، چون برای تهیه یک ته چین مجلسی اگر برنج کامل پخته شود در پایان ته چین خمیری خواهید داشت . پیاز را خرد کنید درون تابه ریخته و با اندکی روغن تفت دهید سپس ادویه و نمک را با گوشت چرخ کرده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید در پایان رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا بپزد . قبل از شروع آشپزی بادمجان ها را پوست گرفته و مقداری نمک بر روی آنها بپاشید تا در هنگام طبخ آب و همچنین تلخی آن گرفته شود . بادمجان ها را بصورت حلقه حلقه برش بزنید و درون تابه ریخته و سرخ کنید .

در مرحله بعد ، تخم مرغ ها را شکسته و همراه با ماست و زعفران مخلوط کنید سپس به این مواد کره را اضافه کنید ، حالا برنج را مخلوط کرده و باهم یکدست کنید ، ته و دیواره های قابلمه را چرب نمایید مقداری برنج کف قابلمه ریخته با پشت قاشق آنرا سفت کنید سپس بادمجان و مواد گوشتی را قرار دهید به همین منوال و بصورت لایه لایه قابلمه را پر کنید ، هر لایه را نیز با پشت قاشق سفت کنید تا در پایان ته چین مجلسی شما خراب نشود . حالا با حرارت ملایم برای مدت زمان ۱ الی ۱:۲۰ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد .


[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]