طرز تهیه کماج مازندرانی تابه ای پف دار خانگی ساده و سریع

شنبه 10 دی 1401
17:50
لیلا تهامی

طرز تهیه کماج مازندرانی یک شیرینی شمالی ساده و بسیار خوشمزه. برای پخت این شیرینی شما به فر و همزن نیاز ندارید و در مدت زمان ۳۰ دقیقه می توانید آن را آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج مازندرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کماج
تخم مرغ ۲ عدد
آرد برنج ۱ لیوان
آرد گندم ۲ ق غ
ماست ۳ ق غ
شکر نصف لیوان
گلاب ۲ ق غ
زعفران غلیظ دمکرده ۲ ق غ
شیر یک چهارم لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق م
پودر هل نصف ق چ

طرز تهیه کماج مازندرانی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را درون کاسه بشکنیم با همزن دستی مخلوط کنید تا از حالت لختگی خارج شوند. شکر و بعد از آن ماست و گلاب و پودر هل و در آخر زعفران را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید.

مرحله دوم

مایه کماج را در حد یکدست شدن مواد هم بزنید. آرد برنج و آرد گندم را بیکینگ پودر مخلوط کنید، بعد از مخلوط شدن آرد آن را برای سه مرحله الک کنید تا آرد را هواگیری کنید و مواد به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم

کف و دیواره های تابه را چرب کنید، مایه را درون ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز و شعله پخش کن قرار دهید بعد از گذشت ۲۵ دقیقه در ماهیتابه را باز کنید و کماج را برگردانید تا طرف دیگر شیرینی هم بپزد.

منبع : خلاقیت آشپزی


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]