طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در فر شام برای ۲ نفر ساده و سریع

شنبه 1 بهمن 1401
23:07
لیلا تهامی

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده بدون فر طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در پلوپز ته چین گوشت چرخ کرده و سیب زمینی فیلم ته چین گوشت چرخ کرده طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در فر ته چین گوشت چرخ کرده دونفره ته چین گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر ته انداز گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده یک خوراک خوشمزه و مجلسی مخصوص تزیین سفره های خاص. اونایی که علاقه مصرف مرغ ندارن میتونن گوشت چرخ کرده را جایگزین مرغ کنن و از خوردن این ته چین لذت ببرند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج ایرانی ۳ پیمانه
ماست شیرین چکیده پرچرب ۱پیمانه
تخم مرغ درشت ۲ عدد
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
چرخ کرده گوشت ۳۰۰ گرم
زعفران غلیظ ۲ تا۳ قاشق سوپ خوری
پیاز درشت ۲ عدد
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
ادویه نمک و فلفل وزردچوبه ودارچین و کمی هل و زنجبیل

طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده

مرحله اول

اولین کاری که میکنیم آماده کردن پیاز داغ می باشد، بعد از آن گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و با هم دیگر تف می دهیم تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند، حالا رب و ادویه را همراه با نمک و فلفل به مواد اضافه کنیم.

مرحله دوم

بعد از اینکه مواد گوشتی حسابی مخلوط و جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش میکنیم. مواد گوشتی ما تقریباً باید شبیه مایه ماکارونی بشه اما اینجا نباید آب اضافه کنیم. بعد از انجام این کارها میریم سراغ آماده کردن برنج.

مرحله سوم

برنج مون رو باید از قبل با آب ولرم و نمک بخیسانیم حالا آبکش میکنیم. توجه کنید برنج باید زنده تر از حد معمول باشه در هنگام ابکش کردن. تخم مرغ ها رو درون کاسه بزرگ شکسته و با همزن دستی هم می‌زنیم.

مرحله چهارم

اینجا ماست چکیده و روغن را با زعفرون و مقداری نمک و فلفل به تخم مرغ اضافه می کنیم. مایع را به خوبی مخلوط میکنیم تا یکدست بشه. حالا برنج آبکش شده رو اضافه میکنیم و با مایه حسابی مخلوط میکنیم.

مرحله پنجم

مقداری کره هم دمای محیط آماده کنید و قالب مورد نظر خود را با آن چرب نمایید. نصف برنج را درون قالب میریزیم و حسابی با پشت قاشق آن را فشرده میکنیم. حالا مایه گوشتی را درون قالب پخش کنیم.

مرحله ششم

مایه گوشتی نباید به دیواره های قالب برسه چون در هنگام پخت میسوزه. الباقی برنج را اضافه کنید و سطح آن را صاف کنید. فر را از قبل گرم میکنیم و قالب را با دمای ۱۸۰ درجه برای یک الی ۱/۵ ساعت درون فر قرار میدهیم.

مرحله هفتم

این زمان پخت برای طلایی شدن ته چین عالی می باشد. یکی از نکات طلایی برای پخت ته چین در فر استفاده از فویل بر روی قالب میباشد. فویل را روی قالب کشیده و روی آن چند سوراخ بزنیم تا برنج در هنگام پخت بخار نگیرد.

مرحله هفتم

اگه میخوای ته چین خوش رنگی درست کنی باید از زعفران زیادی استفاده کنی و خسیس بازی در نیاری. برای تهیه ته چین من توصیه می کنم از قالب شیشه ای استفاده کنید، استفاده از قالب فلزی درصد سوختن ته چین را بالا میبرد.

منبع: الی اسماعیلی


[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]