طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ بدون مرغ و بدون گوشت ساده و سریع

يکشنبه 2 بهمن 1401
18:52
لیلا تهامی

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ

ته چین بادمجان و سیب زمینی ته چین بادمجان بدون گوشت ته چین مرغ و بادمجان بدون ماست طرز تهیه ته چین بادمجان ساده ته چین بادمجان بدون ماست ته چین بادمجان برای دو نفر ته چین بادمجان و گوشت ته چین قارچ و مرغ

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ غذایی خوشمزه و باب میل همه که برای پخت آن نیازی نیست خود را به دردسر بیاندازید و براحتی میتوان آن را درون فر و یا روی اجاق پخت.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج ۳ پیمانه
زعفران سائیده شده ۱ قاشق چایخوری
قارچ ۱۵۰ گرم
بادمجان ۳ عدد
زرده تخم مرغ ۳ عدد
ماست ۱ لیوان
آبلیمو ۱ قاشق
روغن مایع ۱/۲ لیوان
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ

مرحله اول

بریم بادمجان ها را پوست بگیریم و آنها را به صورت حلقه حلقه آماده کنیم. روغن را بریزیم درون ماهیتابه و پس از اینکه داغ شد بادمجان های برش زده را سرخ کنیم. حالا قارچ ها را می شوییم.

مرحله دوم

قارچ را هم به صورت لایه لایه خرد کنید و درون یک ماهیتابه جداگانه با مقدار کمی روغن سرخ میکنیم. برای اینکه قارچ ها طعم بهتری داشته باشد می توانیم در هنگام سرخ کردن یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنیم.

مرحله سوم

بادمجان و قارچ را کنار گذاشته و برنج را می جوشانیم و آن را زمانی که زنده است آبکش می کنیم. یک کاسه آماده کرده و زرده های تخم مرغ را با نمک و زعفران مخلوط کرده و با همزن، هم میزنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

به این مایع الان ماست را اضافه می کنیم. در گام آخر روغن مایع را به مواد اضافه کرده و بعد از آن یک سوم از برنج را که آبکش کرده بودیم با مایع مخلوط می کنیم. قابلمه نچسب برای پخت ته چین را آماده کنید.

مرحله پنجم

حالا مواد ته چین را کف قابلمه بریزیم و با پشت قاشق آن را فشرده کنیم. بادمجان های سرخ شده را روی مایه ته چین قرار میدهیم بعد از آن نصف برنج سفید را اضافه می کنیم. حالا قارچ های سرخ شده را میریزیم.

مرحله ششم

الباقی برنج سفید را روی مواد میریزیم و با پشت قاشق سطح برنج را صاف می کنیم. بعد از اینکه قابلمه را روی اجاق گاز گذاشتیم حرارت را زیاد می کنیم تا صدای روغن به گوش ما برسد.

مرحله هفتم

تا اونجایی که را داره حرارت را کم کنید و صبر کنید تا ته چین دم بکشه، تقریباً به ۴۰ دقیقه زمان نیاز داریم. برای تزیین غذا هم از زرشک و خلال بادام میتونی استفاده کنی. حالا ته چین خوشمزه آماده است.نوش جان.

منبع: صفحه تاریتو


[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]