طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر با گوشت قلقلی شام ساده و سریع

دوشنبه 19 دی 1401
18:27
لیلا تهامی

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر

طرز تهیه فسنجان با گوشت برای ۶ نفر طرز تهیه فسنجون برای ۵ نفر طرز تهیه فسنجون برای ۷ نفر طرز تهیه فسنجان با گوشت چرخ کرده برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون با مرغ نی نی سایت طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون شمالی با مرغ برای 6 نفر طرز تهیه سس فسنجون

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر یکی از خورشت های خوشمزه شمالی که با مرغ و گوشت میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۵٫۶نفر
پیاز متوسط ۲ عدد
گردو ۴۰۰ گرم
رب انار ترش نصف پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کشیده یک قاشق چایخوری
آب جوش ۳ لیوان
گوشت چرخ کرده نیم کیلو

طرز تهیه فسنجون برای ۶ نفر

مرحله اول

یکی از خیال ها را به صورت نگینی خرد کنید و با یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید و پس از اینکه پیاز ها سبک شدند گردو را آسیاب کرده و به پیاز داغ ها اضافه کنید. مواد را برای ۵ دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم

بعد از اینکه بوی خامی گردو گرفته شد، رب انار را همراه با یک قاشق شکر اضافه کنید. کمی مواد را تفت دهید سپس سه لیوان آب جوش را همراه با یک قاشق چایخوری زعفران دم کشیده اضافه نمایید.

مرحله سوم

مقدار رب انار و شکر بستگی به ذائقه شما دارد و می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید. آب که شروع به جوشیدن کرد در ظرف را ببندید تا سس غلیظ شود. آب پیازی را که دارید بگیرید و آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید.

مرحله چهارم

پیاز و گوشت را با هم حسابی مخلوط کرده و ورز دهید تا منسجم و یکدست شود. گوشت را به صورت قلقلی آماده کنید. پس از اینکه سس خورشت غلیظ شد گوشت‌ها را همراه با دو لیوان آب یخ به آن اضافه نمایید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت یکی دو دقیقه در ظرف را ببندید و دمای اجاق گاز را بر روی حالت ملایم قرار دهید تا خورشت مجلسی شما حسابی جا افتاده شود به اصطلاح به روغن بیفتد. اکنون می توانید آن را نوش جان کنید.

منبع : آشپزخانه مهر


[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]