طرز تهیه مربا خرمالو

سه شنبه 6 مهر 1400
22:27
لیلا تهامی

طرز تهیه مربا خرمالو

مرحله ۱

برای تهیه مربا خرمالو خانگی خوشمزه و خوشرنگ پس از اینکه میوه ها را شستید پوست آنها را جدا نمایید اگر میوه های شما رسیده باشند این کار را به راحتی می‌توانید انجام دهید در غیر این صورت یک قابلمه آب جوش آماده کنید و میوه ها را برای ۳ دقیقه درون آب جوش قرار دهید و بلافاصله آنها را درون آب سرد قرار دهید ، با انجام این کار براحتی پوست خرمالو جدا خواهد شد .

مرحله ۲

در مرحله بعد می توانید میوه ها را با چاقو خورد کنید و آنها را درون دستگاه مخلوط کن ریخته و به صورت پوره در آورید میوه های له شده را درون قابلمه ریخته و برای ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید . در این فاصله زمانی که در اختیار داری درون یک کاسه فلزی ۳ قاشق سوپخوری آب ریخته و آن را روی حرارت غیر مستقیم مثلاً بخار کتری در حال جوش قرار دهید سپس یک قاشق سوپخوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید .

مرحله ۳

اکنون پودر ژلاتین را مرتب هم بزنید تا کاملاً درون آب حل شود آن هم با حرارت غیر مستقیم . اکنون می توانید ژلاتین مایع را به مربای خوشمزه اضافه کنید سپس نوبت به اضافه کردن وانیل و شکر می‌رسد مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله ۴

اجازه دهید تا این مربای پاییزی برای مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بر روی حرارت پایین اجاق گاز کاملا پخته و جا افتاده شود و به غلظت مناسب برسد در این فاصله زمانی در چند نوبت مواد را هم بزنید،پس از اینکه اجاق گاز را خاموش کردید اجازه دهید تا در همان شرایط سرد شود تقریباً ۳ ساعت درون قابلمه بماند سپس آن را درون شیشه ریخته و در یخچال نگهداری نمایید .


[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]