طرز تهیه ته چین مرغ روی گاز

طرز تهیه ته چین مرغ روی گاز

ته چین مرغ روی گاز را میتوانید به سبک رستورانی بپزید ، اگر می خواهید بسیار خوشمزه و مجلسی شود باید به چند نکته توجه کنید که این نکات را میتوانید در سایت آشپزی های پاتوق مشاهده نمایید . حتماً از برنج مرغوب و خوش عطر ایرانی استفاده کنی اگر می‌خواهید ته چین شما ترد شود حتماً از روغن و کره های مرغوب و خوب استفاده کنید . از ماست چکیده و بدون آب استفاده کنید تا برنج شما شفته نشود .

مرحله ۱

برای پخت یک ته چین مرغ روی اجاق گاز ابتدا باید برنج را بصورت آبکش آماده کنید و آن را کنار قرار دهید فقط برنج را زمانی که مغز آن کمی سفت تر از حالت معمولی می باشد آبکش کنید . تا هنگامی که آن را با مواد دیگر مخلوط میکنید خمیر نشود .

مرحله ۲

در مرحله بعد تخم مرغ را با زرده ها مخلوط کنید و آنها را با چنگال هم بزنید تا زمانی که از حالت لختگی خارج شوند سپس ماست‌چکیده را همراه با روغن و کره و زعفران و کمی هم نمک به تخم مرغ ها اضافه کرده و به آرامی با هم مخلوط کنید توجه داشته باشید ماست‌ شما زیاد شل نشود و حالت خود را از دست ندهد .

مرحله ۳

در مرحله بعد نصف برنج آبکش شده را کنار بگذارید و مایه ته‌چین را به نصف دیگر آن اضافه کنید و مواد را به آرامی با هم مخلوط نمایید . قابلمه مناسب را انتخاب کرده و کف آن را با روغن چرب کنید و پس از آن مقداری زعفران دم کرده به کف قابلمه اضافه کنید حالا برنجی را که با مایع ته چین مخلوط کرده بودید را کف قابلمه بریزید و روی آن را با تکه های مرغ پخته شده بپوشانید .

مرحله ۴

در مرحله بعدی برنج سفید را روی مرغ ها ریخته و با پشت قاشق مواد را فشرده و کاملا سطح آن را صاف کنید ، قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز برای مدت زمانی یک الی یک ساعت و نیم قرار دهید تا غذای شما کاملاً طلایی رنگ شود خوراک مرغ خود را با زرشک سرخ شده و خلال پسته تزیین کنید نوش جان .