طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

دوشنبه 29 شهريور 1400
8:00
لیلا تهامی

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

مرحله اول

برای پخت کیک بدون تخم مرغ و همزن ابتدا باید آرد سفید را همراه با بکینگ پودر و پودر کاکائو و جوش شیرین و وانیل مخلوط کنید سپس این مواد را با هم الک نمایید . پس از انجام این کار شکر را به این مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله دوم

در مرحله بعدی شما مواد را درون یک کاسه ریخته و به آن ها شیر را همراه با روغن و آبلیمو اضافه کنید این مواد را به صورت پیوسته هم بزنید تا کاملا یکدست شوند حالا نوبت به آماده کردن قالب می‌رسد ، کف قالب کیک ساده خود را چرب کنید و درون آن کاغذ روغنی قرار دهید حالا مایه کیک را اضافه نمایید .

مرحله سوم

قابلمه ای مناسب را انتخاب کنید که قالب براحتی درون آن قرار بگیرد ، مقداری آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را بسته و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند و دیواره های قابلمه به خوبی گرم شوند پس از انجام این مراحل با یک فویل آلومینیومی روی قالب کیک را بپوشانید و درون قابلمه چند پایه فلزی قرار دهید سپس قالب را روی این پایه ها گذاشته و درب قابلمه را ببندید روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید برای مدت زمان یک ساعت تا کیک کاملاً پخته شود .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی شما می توانید مایع شکلاتی برای تزیین کیک را آماده کنید شکلات تخته ای و شیر را به صورت بن ماری با هم مخلوط نمایید و پس از اینکه کیک روی اجاق گاز شما کاملا پخته شد و پس از سرد شدن آن را از درون قالب خارج کرده و با مایع شکلاتی تزیین کنید ، برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید سپس نوش جان کنید .


[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]