تهیه مرغ شکم پر در دیگ

دوشنبه 16 فروردين 1400
23:24
لیلا تهامی

تهیه مرغ شکم پر در دیگ

مرحله اول

تهیه مرغ شکم پر در دیگ در قابلمه و درون فر روشهای مختلفی دارد برای پخت این غذا پس از اینکه مرغ را به خوبی تمیز کردید ، داخل شکم آن را باز کرده و آنرا تمیز می کنیم . توجه داشته باشید که نباید پوست مرغ را جدا نمایید .

مرحله دوم

حالا مرغ را درون آبکش قرار می دهید تا آب آن کاملاً خارج شود سپس مشغول آماده کردن مواد داخل شکم مرغ میشویم . برای این کار نصف پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و همراه با سیر رنده شده درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم .

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز ها سبک شد زرشک را اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن مواد نوبت اضافه کردن گردو و در پایان رب انار می باشد . مواد را با هم مخلوط کرده ، سپس نمک و زعفران آب کرده را اضافه میکنیم و برای چند دقیقه آنها را تفت میدهیم .

مرحله چهارم

در این مرحله شکم مرغ را باز کرده و درون آن را با آب لیمو و مقداری نمک پوشش میدهیم ، سپس چند ورقه گوجه فرنگی درون شکم مرغ گذاشته و سسی را که آماده کرده بودیم روی گوجه ها میریزیم دوباره گوجه اضافه کرده و در پایان شکم مرغ را با نخ و سوزن میدوزیم .

مرحله پنجم

اکنون بر روی سینه مرغ با چاقو چند سوراخ ایجاد میکنیم و و درون سوراخ ها را با نمک پر می کنیم ، نمک و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و سطح روی مرغ را کاملاً به آن آغشته میکنیم ، حالا مرغ را درون ماهیتابه گذاشته و اطراف آن را سرخ میکنیم .

مرحله ششم

درون یک دیگ کوچک ، پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با مقداری زردچوبه سرخ میکنیم سپس یک لیوان آب اضافه کرده و پس از آن مرغ را درون دیگ قرار می دهیم چند ورقه گوجه فرنگی روی مرغ چیده و هویج های خرد شده را درون قابلمه میریزیم .

مرحله هفتم

ابتدا حرارت را زیاد کرده و پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا مرغ برای نیم ساعت بپزد . در این فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای و تا زمانی که مرغ بپزد، سس مخصوص خوراک مرغ را آماده می کنیم .

مرحله هشتم

برای این کار نیمی از پیاز را که مانده بود نگینی خرد کرده درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم ، زمانی که سبک شدند زردچوبه و رب را اضافه میکنیم پس از اینکه بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد یک لیوان آب و آلو ها و نمک و زعفران را اضافه میکنیم ، اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم سس آماده شود .

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه در دیگ را باز کرده و تمام قسمتهای مرغ را به این سس آغشته میکنیم و اضافه آن را درون دیگ میریزیم ، درب ظرف را بسته و اجازه میدهیم تا برای دو ساعت و با حرارت کم مرغ کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود .


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]