طرز تهیه ادویه

جمعه 24 بهمن 1399
7:44
لیلا تهامی

طرز تهیه ادویه

ادویه پلویی

از این چاشنی های مخصوص و با طبع گرم برای تهیه غذاهایی مانند لوبیا پلو و کلم پلو و هویج پلو و قیمه پلو استفاده مینماید . قبل از اینکه از چاشنی در غذا استفاده کنید ، آنرا درون ماهیتابه ریخته و کمی گرم کنید تا عطر و مزه بیشتری به خوراک شما بدهد .

ترکیب ادویه پلو : گل سرخ یا گل محمدی، زیره، دارچین، زنجبیل، جوز هندی، میخک و هل.

ادویه آبگوشتی

آبگوشت یکی از خوراک های اصیل ایرانی می‌باشد که مزه و طعم آن بستگی به ادویه ای دارد که استفاده میکنید ، اغلب این غذا را با زردچوبه و فلفل و برگ بو تهیه می‌کنند .

ترکیب ادویه آبگوشت : زردچوبه، دارچین ، فلفل سیاه، جوز هندی، بادیان و میخک.

ادویه ترشی

یکی از چاشنی های خوشمزه و خاص ایرانی ها استفاده از انواع و اقسام ترشی های مخلوط و تند و ترش و … می‌باشد . که هر کدام از این ترشی ها با چاشنی مخصوص خودش تهیه می‌شود . این چاشنی ها که در ادامه آن را مشاهده میکنید برای ترشی مخلوط و ترشی بادمجان و ترشی لیته و ترشی گل کلم مناسب می‌باشد .

ترکیب ادویه ترشی : نعناع خشک، گلپر، تخم گشنیز، تخم سیاه دانه، زیره سیاه و سبز، کاری و زردچوبه.

ادویه فلافل

فلافل یک توپکی سرخ شده بسیار خوشمزه و لذیذ از نخود و ادویه های خوش طعم می باشد اصل این غذا برای کشورهای مدیترانه ای می باشد و نام آن از جمع مکسر فلفل گرفته شده است .

ترکیب ادویه فلافل : زیره سبز، کاری، زنجبیل، فلفل قرمز. لبنانی ها برای بهتر شدن عطر غذا از مقداری هل نیز استفاده می کنند .

ادویه کوکو سبزی

چاشنی ها جز جدایی ناپذیر آشپزی می‌باشند ، مخصوصا در ایران . غذایی که چاشنی نداشته باشد با غذای خام فرقی ندارد ، البته هر غذایی هم ادویه مخصوص خودش را دارد .

ترکیب ادویه کوکو سبزی : پودر گل محمدی، کاری، دارچین، فلفل سیاه ، شنبلیله خشک .


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]