آموزش پخت و طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی خوشمزه و مجلسی

دوشنبه 4 تير 1397
16:27
لیلا تهامی

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

,طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی,طرز تهیه حلیم بادمجان تبریزی,طرز تهیه کشک بادمجان تبریز

مواد لازم و کالری آن را مورد بررسی قرار میدهیم : یک قاشق کشک بادنجان برابر با ۲۰ گرم و ۵ قاشق غذاخوری برابر با ۱۰۰ گرم می باشد.

درست است که کشک بادمجان در همه جای ایران ترکیبی است از کشک و بادمجان . اما در بعضی از شهرها به کشک بادمجان مواد دیگری هم اضافه می کنند تا طعم مزه غذا را لذیذ تر و متفاوت تر نسبت به سایر غذاهای مشابه نمایند ، به عنوان مثال در شهر تبریز به کشک بادمجان رب اضافه میکنند تا کمی مزه غذا طعم ترشی به خود بگیرد با دنبال کردن این مطلب در بخش غذاهای ایرانی طرز تهیه این غذای سنتی را دنبال نمایید امیدواریم مورد پسند شما کرابران گرامی قرار بگیرد .

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان سنتی شهر تبریز : ۶ عدد بادمجان متوسط

۲عدد حبه پیاز متوسط خلالی خرد شده

۴ حبه بزرگ سیر نگینی خرد شده

۲۵ گرم گرد و خرد شده

۳ ق س پودر نعنای خشک

۲/۱ پیمانه آب جوش

۲ق س روغن مایع مخصوص سرخ کردن

۴ ق س رب گوجه فرنگی

۱ ق م زرد چوبه

۱۵۰ گرم کشک

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است. بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است. مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی است .

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

ظرف ماهیتابه ای آماده کنید و روغن مایع را در آن بریزید و روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود .پس از انجام این کار بادمجان ها را میتوانید در روغن سرخ کنید. در تابه دیگری روغن بریزید و ابتدا پیازهای خرد شده را در آن تفت دهید و در مراحل پایانی سرخ شدن ،سیرهای خرد شده را هم به آن اضافه کنید و هر دو را با هم تفت دهید . زردچوبه را به پیاز و سیر بیفزایید و آن را نیز در روغن کمی تفت دهید. مقداری از پیاز داغ و سیر داغ را برای تزیین روی غذا برداشته و کناری بگذارید .

یکی از مزیت هایی که می توان در این غذا به آن اشاره کرد ترکیب خواص چند مواد کنار هم است بادمجان نفخ آور است و استفاده از گردو و نعناع باعث خنثی شدن آن می شود.


[ بازدید : 87 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]