طرز تهیه سوفله بادمجان

سه شنبه 17 فروردين 1400
22:10
لیلا تهامی

طرز تهیه سوفله بادمجان

مرحله اول

اگر می خواهید یک سوفله بادمجان خوشمزه و مجلسی آماده کنید ،ابتدا باید پوست بادمجان ها را گرفته و آنها را به صورت حلقه ای برش بزنید ، پس از انجام این کار آنها را برای مدت زمان یک ساعت نمک زده و کنار قرار دهید ، با این کار تلخی آنها کمتر خواهد شد .

مرحله دوم

در این یک ساعت شما باید پیازها را رنده کرده و همراه با مقداری نمک و فلفل و زردچوبه را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و آنها را به خوبی هم بزنید . حالا گوشت چرخ کرده را درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید می‌توانید از مقداری رب هم به عنوان چاشنی استفاده کنید .

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت سرخ شد بادمجان‌ها را نیز به صورت جداگانه سرخ کنید حالا فرگاز را از قبل و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید . تا فر گرم می‌شود سس مخصوص غذا را آماده کنید . کره را درون قابلمه ریخته و پس از آب شدن به آن آرد اضافه کنید .

مرحله چهارم

آرد و کره را تفت دهید سپس به آنها باید شیر را اضافه کنید ، شیر را مرتب هم بزنید ، سپس نمک و فلفل و خامه را به سس اضافه کنید ، صبر کنید تا سس غلیظ شود بعد اجاق گاز را خاموش کنید. . توجه داشته باشید که شیر را آرام آرام اضافه باید کرد .

مرحله پنجم

ظرفی را که قرار است درون فر قرار دهید را آماده کرده و بادمجان ها را کف آن بچینید ، روی آن ها را با گوشت چرخ کرده پر کنید و در آخر با سس و پنیر پیتزا روی مواد را بپوشانید ، به همین ترتیب ادامه دهید به صورت لایه لایه تا خوراک بادمجان شما آماده برای پخت شود .

مرحله ششم

حالا ظرف را درون طبقه میانی فر قرار داده و اجازه دهید تا برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد فر بپزد ، بعد از این تایم و پخته شدن غذا شعله بالایی فر گاز را روشن کنید تا سطح سفره بادمجان طلایی رنگ شود بعد از ده دقیقه اجاق را خاموش کنید و غذا را نوش جان کنید .


[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]