طرز تهیه خورشت هویج

يکشنبه 29 دی 1398
23:32
لیلا تهامی

طرز تهیه خورشت هویج

برای شروع پیاز را رنده و یا اینکه بصورت نگینی خرد نمایید سپس تابه را روی اجاق قرار داده و با شعله کم همراه با مقداری روغن پیاز ها را تفت دهید زمانی که پیاز ها سبک و شیشه ای شدند زردچوبه را درون تابه ریخته و این دو را با هم تفت میدهیم تا کاملا بخورد هم بروند و یکدست شوند . حالا زمان اضافه کردن گوشت به پیازهای درون تابه فرا رسیده است و تا زمانی که گوشت خورشتی تغییر رنگ دهد مواد را با هم تفت میدهیم ۲ الی ۳ لیوان آب جوش آماده کرده و زمانی که گوشت سرخ شد آب را اضافه کرده و اجازه میدهیم تا گوشت خورشتی کاملا پخته شود .

در مرحله بعدی ، هویج ها را شسته و پوست آنرا جدا میکنیم حالا هویج ها را بصورت منظم و یدکست بصورت خلالی برش زده و آماده برای طبخ میکنیم ، هر چه برش های شما مرتب تر باشد خورشت خوشزه شما ظاهر بهتری خواهد داشت . حالا خلال ها را بصورت جداگانه درون تابه تفت میدهیم ، اگر شما این کار را با حوصله انجام دهید و زمان بیشتری را برای سرخ کردن هویج ها قرار دهید خورشت شکیل تری خواهید داشت .

زمانی که گوشت پخته شد هویج را همراه با آلو خورشتی به مواد اضافه کرده و پس از آن نمک و فلفل سیاه را ریخته و کمی هم میزنیم تا مواد بخوبی با هم مخلوط شوند حرارت را کم کرده و اجازه میدهیم تا غذا به آرامی پخته و جا افتاده شود ، شما در ۳۰ الی ۲۰ دقیقه پایانی پخت مقداری آبلیمو و زعفران دم کرده به خورشت مجلسی اضافه نمایید . اکنون خورشت شما آماده برای سرو شده است .


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]