طرز تهیه مرصع پلو شیک شیرازی مجلسی خوشمزه خانگی با مرغ و هویج

شنبه 30 آذر 1398
22:52
لیلا تهامی

طرز تهیه مرصع پلو شیک شیرازی مجلسی خوشمزه خانگی با مرغ و هویج

در ابتدا برنج را باید بخیسانید ، سپس به سراغ مرغ رفته و بخوبی تمیز نموده پوست مرغ را جدا نموده و همراه با آب و مقداری پیاز درون قابلمه ریخته و میپزیم ‌، هنگامی که مرغ کاملا پخته و نرم شد اجاق را خاموش کرده و گوشت مرغ را تکه تکه می کنیم .

در مرحله بعدی برنج را باید آماده کنید، قابلمه را پر از آب کرده بر روی حرارت متوسط اجاق قرار داده یک قاشق غذاخوری روغن درون قابلمه بریزید، زمانی که آب شروع بجوشیدن کرد برنج را اضافه نمایید، بموقع برنج را آبکش کنید.

تابه را آماده کنید بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید سپس زرشک را با مقدار کمی روغن درون تابه تفت دهید دو قاشق آب و مقداری زعفران را به زرشک اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید. جداگانه کشمش و خلال هویج را هم تفت دهید، وقتی که خلال هویج را تفت دادید همراه با شکر و آب لیمو بپزید .

در مرحله بعد زمانی که برنج پخته شد ، برنج را با زرشک و کشمش و هویج و مرغ مخلوط میکنیم یا بصورت لایه به لایه در دیس میکشیم ، حالا مرصع پلو شما آماده برای سرو شده است .


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]