عدس پلو مجلسی

دوشنبه 11 آذر 1398
18:35
لیلا تهامی


عدس پلو مجلسی

در قابلمه ای مناسب عدس خود را ریخته و نصف قاشق چایخوری زیره و نمک را به آن اضافه کنید، استاک مرغ را هم به عدس اضافه کنید برای مدت زمان ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا عدس بپزد در یک ظرف جدا برنج خیس کرده را همراه با زردچوبه بصورت آبکش آماده نمایید توجه داشته باشید که برنج کامل پخته نشود و زنده تر باشد . از مقداری نان بعنوان ته دیگ استفاده کنید و مواد را درون ظرف به ترتیب برنج و عدس و پیاز داغ و پودر دارچین و زعفران قرار دهید .

در مرحله بعد تابه ای مناسب را انتخاب نموده پیاز های خرد شده را در آن تفت دهید گوشت را اضافه نمایید زردچوبه و فلفل سیاه را هم به گوشت اضافه کنید . مواد را مخلوط کنید سپس زیره و دارچین و بعد از آن نمک را همراه با زعفران به گوشت اضافه کنید . مواد را بخوبی با هم تفت دهید بعد از انجام این کار مقداری آب اضافه کنید درب تابه را ببندید حرارت را کمی بیشتر کنید و اجازه دهید بخوبی پخته شود. زمانی که برنج پخته شد آن را در دیس کشیده و با گوشت و کشمش و زرشک و مقداری پیاز داغ غذای خود را تزئین نمایید ، اکنون عدس پلو شما آماده برای مصرف میباشد.


[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تفریحی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]